همستر سالم

دو نوع همستر به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شود.همستر طلائی یا سوری و همستر کوتوله. همستر کوتوله تقریبا به اندازه نصف همستر طلائی می باشد. همستر طلائی در تنهایی نیز زندگی شادی خواهد داشت و اغلب اگر بصورت گروهی نگهداری شوند با هم در گیر می شوند.همستر کوتوله اجتماعی تر بوده و شاید برای نگهداری آنهابصورت دوتایی (از یک جنس) بهتر باشد.از بقیه جهات نگهداری آنها شبیه به هم می باشد.

موقع انتخاب همستر به رفتار و شرایط آنها دقت کنید. از خرید همسترهایی که بی حال و ساکت می باشند اجتناب ورزید. آنها باید گوش بزنگ ، کنجکاو و فعال باشند. پوشش بدنی باید صاف و چشم ها تمییز باشند. نفس کشیدن حیوان نباید صدا دار و با زحمت باشد. پوشش بدن باید تمییز بوده و به آن مدفوع حیوان نچسبیده باشد. اگر متوجه شدید درون قفس یک از همسترها به اسهال یا بیماری تنفسی دچار شده است، آگاه باشد که همه همسترها در درون قفس در معرض یک بیماری واگیر دار قرار گرفته اند.

این امکان وجود دارد که همستر دست انسان را گاز گیرد ولی گاز گرفتن معمولا نتیجه اضطراب و ترس می باشد. چنانچه حیوان را با آرامی و ملایمت همراه با مقداری باج دهی (به حیوان موقع در دست گرفتن غذایی را که دوست دارد بدهید) معمولا بر کمرویی و تمایل گزندگی آن غلبه می کنید. همچنین همستری که بدلیل محیط نامناسب زندگی و یا صداهای اضافی تحت فشار قرار دارد اغلب اوقات آشفته بوده و تمایل گاز گرفتن در او بیشتر است. کار کردن بر روی حیوان برای اهلی و دست آموز کردن او را فقط در هنگامیکه حیوان از لانه خود بیرون می آید انجام دهید. بیدار نمودن همستر مطمئنا باعث عصبانیت و بدخلقی حیوان خواهد شد.

اهلی نمودن به زمان و بردباری نیاز دارد. ابتدا به همستر اجازه دهید به محیط جدید خو بگیرد. زمانی که همستر آرام به نظر رسید ،شروع به گذراندن وقت خود در اطراف قفس نمائید و به آرامی با حیوان صحبت نمائید تا همستر به صدای شما عادت نماید. هنگامی که همستر در حضور شما احساس راحتی نمود ،با دست خود شروع به دادن مقداری غذای خوشمزه( مثل تخم آفتابگردان- کشمش یا هر خشکبار دیگر) به حیوان نمائید. هنگامیکه همستر غذا را با خوشی از دست شما گرفت ، شما می توانید تلاش خود را برای گرفتن همستر شروع کنید. اجازه دهید همستر کف دست شما راه برود. زمان برای این پیشرفت متغییر است و مخصوصا به سن حیوان بستگی دارد. همستر شما ممکن است براحتی بپذیرد که شما او را در دست گیرید و یا ممکن است یک ماه یا بیشتر طول بکشد


این نظر توسط مجید اصغرزاده در تاریخ 1393/7/13/7 و 14:35 دقیقه ارسال شده است

[Comment_Gavator]

سلام وبلاگ قشنگی داری خوشحال میشم به وب منم بیای و نظرتو بگی. موفق باشی



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: